Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej

11.05.2023 r. na zajęciach koła języka niemieckiego w klasie czwartej, został przeprowadzony konkurs wiedzy o Unii Europejskiej i państwach niemieckojęzycznych. Celem konkursu było propagowanie wiedzy w zakresie integracji europejskiej, poznania obyczajów państwa niemieckojęzycznych, należących do Wspólnoty, a także kształtowanie kompetencji kluczowych, kreowanie patriotycznych i obywatelskich postaw młodych Europejczyków.

Uczniowie z wielkim zaangażowaniem, chęcią zdobycia wiedzy, poznania kultury i zwyczajów państw unijnych, czynili przygotowania do zapowiadanego wydarzenia. Wykonując plakaty i prezentacje, które następnie prezentowali na forum klasy, odkrywali tajemnice zakątków Unii. Podczas kolejnych zajęć nauczycielka języka niemieckiego odtworzyła dzieciom filmik dotyczący państw Unii Europejskiej, a także przekazała obszerny zakres słownictwa w języku angielskim i niemieckim, związanego z tematyką przyszłego konkursu. Na kolejnych lekcjach dzieci własnoręcznie wykonywały fiszki, co było dla nich kolejną możliwością rozwoju, ponieważ poznali inny, niestandardowy sposób nauki i zapamiętywania. Zarówno podczas zajęć, jak i na lekcji języka angielskiego, a także w czasie konkursu, można było usłyszeć wypowiadane z radością słowa w trzech językach. Dzięki temu mogliśmy poczuć namiastkę wielkiego świata w klasie.

Kiedy nadszedł dzień konkursu, uczniowie przynieśli ze sobą własnoręcznie wykonane flagi państw UE, które stanowiły jedną z części dekoracji dnia konkursowego, a także jeden z punktowanych elementów konkursu. Dzień konkursu był dla dzieci wielkim wydarzeniem. Żeby całe zmagania przebiegły w duchu uczciwej rywalizacji i atmosfery fair play, podział na grupy konkursowe odbył się na drodze losowania. Demokratycznie wybrany przedstawiciel każdej z czterech pięcioosobowych grup, po konsultacjach i we współpracy z drużyną, podejmował decyzję i przekazywał ją na forum. W przypadku nieudzielenia lub udzielenia błędnej odpowiedzi, szanse dostawały inne grupy. Wieloetapowa forma konkursu, wymagająca podejmowania różnorodnych aktywności pozwoliła stale podtrzymywać uwagę dzieci, nie dając im możliwości na odczucie znudzenia. Pierwsze zadnie konkursowe było związane z Unią Europejską, a każdy zespół miał udzielić odpowiedzi na dwa pytania. Kolejny etap był bardzo wymagający: każda z drużyn losowała pięć pytań w języku niemieckim, które tematycznie dotyczyły ciekawostek o Austrii i Niemczech. Następny etap konkursowy wymagał od dzieci wykazania się  wiedzą i doskonałą pamięcią. Nabywane podczas wykonywania fiszek doświadczenie, miało okazję zaowocować na tym etapie. Uczniowie, losując dwa słówka, mieli prawidłowo przetłumaczyć je na język niemiecki i  angielski. Ostatni, kluczowy punkt konkursu, przesądzający o losach zmagań polegał na udzieleniu odpowiedzi na pytanie dotyczące Niemiec i Austrii.

Po wielogodzinnych przygotowaniach i zmaganiach nadszedł uroczysty moment. Wychowawczyni, sumując punkty za wykonane fiszki i flagi, a także wyniki odpowiedzi na pytania stawiane młodym poliglotom, przedstawiła rozstrzygające wyniki.  Zwycięzcami konkursu zostały dzieci z grupy drugiej: Jakub Sokołowski, Karol Skowron, Mateusz Semeniuk, Wiktoria Bilińska. Mimo, że zwycięzca może być tylko jeden, każdy z uczniów, który wziął udział w konkursie, zdobył bezcenne doświadczenie i przeżył piękną przygodę. Z  całego serca wierzę, że to zaowocuje w przyszłości, otwierając tym młodym ludziom bramy wielkiego świata tak, by bez kompleksów mogli przedstawiać się jako dumni Polacy i Europejczycy.

Anna Adamik

Opublikowano: 21 maja 2023 15:14

Kategoria: Aktualności

Załączniki:

Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej (1) [22.66 MB]

Wyświetleń: 172

Szkoła Podstawowa im. Żwirki i Wigury w Radoczy

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Żwirki i Wigury w Radoczy

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Adres email szkoły: sekretariat@spradocza.pl