INNOWACJA PEDAGOGICZNA

 

TEMAT:

„Magia wspólnego świętowania sposobem na  łączenie pokoleń”

 Szkoła Podstawowa im. Żwirki i Wigury w Radoczy


Autorzy:

Anna Adamik – nauczyciel j. niemieckiego, dyrektor szkoły

Teresa Frączek - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

 

Przedmiot:   Edukacja społeczna

Rodzaj innowacji:  organizacyjna

 

Data wprowadzenia:    1 marca 2020 r.

Data zakończenia:    23 grudnia 2020 r.


OPIS INNOWACJI

 

WSTĘP

Podejmowane przez naszą szkołę innowacje są odpowiedzią na potrzebę wszechstronnego rozwoju uczniów oraz integracji ich rodzin z lokalną społecznością i między sobą. Jest to także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej, a także wynikającym z rozwoju metod nauczania, zmian w stylu życia pracy, uczenia się. Odpowiada również na życzenia rodziców, uczniów i nauczycieli wyrażone w ankiecie przeprowadzonej po udanym przedsięwzięciu, jakim był ubiegłoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy.

 

I. Założenia ogólne

- wykorzystanie potencjału organizacji szkolnych, „banku pomysłów” uczniów, nauczycieli i rodziców

- zaproszenie do współpracy organizacji lokalnych

- opracowanie i wdrożenie harmonogramu działań wraz ze wskazaniem sposobów realizacji, terminów, form itp.

 

II.  Cele innowacji

1.      Cel ogólny: budowanie więzi rodzinnej, pokoleniowej oraz wychowywanie do wartości patriotycznych, religijnych, społecznych

2.      Cele szczegółowe:

- wzmocnienie więzi w rodzinach

- umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy w ramach grupy, organizacji, społeczności lokalnej

- integracja społeczna (wspólna praca, warsztaty)

- poznanie działalności różnych organizacji i nawiązanie z nimi współpracy

- wychowanie do wartości, nauka wzajemnego szacunku, tolerancji

- bezinteresowna pomoc

- kultywowanie tradycji lokalnych

- kształtowanie postaw prospołecznych

- wzbogacenie form i metod pracy w ramach edukacji społecznej

- korzystanie z różnych źródeł informacji

- wspieranie rozwoju rękodzieła artystycznego oraz talentów muzycznych dzieci i młodzieży (m.in. różne techniki plastyczne, wokalne i taneczne itp.)

- nabywanie nowych umiejętności i doświadczeń oraz ich przekaz w „sztafecie pokoleń” (starsi uczą młodszych)

- autoprezentacja uczniów (kształtowanie sprawności językowych)

- nauka radzenia sobie z emocjami- wsparcie uczniów

- promowanie działań szkoły i otwarcie jej dla środowiska

- pozyskiwanie funduszy na rzecz szkoły (np. sprzedaż ozdób świątecznych)

- nauka przyjemnego i pożytecznego spędzania wolnego czasu

 

III. Spodziewane efekty:

  • wszechstronny rozwój uczniów (pogłębienie wiedzy z różnych dziedzin, nowe metody, odkrycie talentów)
  • zaangażowanie w życie szkoły i lokalnej społeczności
  • większa odpowiedzialność za powierzone zadania, a tym samym wpływ na podejmowanie decyzji, tworzenie atmosfery wspólnotowej itp.
  • podniesienie jakości pracy szkoły przez nowatorskie metody oraz atrakcyjność działań
  • promocja szkoły w środowisku
  • fundusze wspierające rozwój bazy dydaktycznej szkoły

Szkoła Podstawowa im. Żwirki i Wigury w Radoczy

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Żwirki i Wigury w Radoczy

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Adres email szkoły: sekretariat@spradocza.pl